Το ταλέντο είναι σαν το σκοπευτή που χτυπάει ένα στόχο, τον οποίο οι άλλοι δεν μπορούν να πετύχουν. Η μεγαλοφυΐα είναι σαν το σκοπευτή που χτυπάει ένα στόχο, τον οποίο οι άλλοι δεν μπορούν καν να δουν. (Άρθουρ Σοπενάουερ)

Με τη φιλοσοφία είτε θα αυξήσεις τις γνώσεις σου, είτε θα συνειδητοποιήσεις την άγνοιά σου. Ότι από τα δύο και αν σου συμβεί είναι καλό. (David Hume.)




Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

Βιβλιοπροτάσεις για το καλοκαίρι.



Τώρα που ήρθε το καλοκαίρι και οι ρυθμοί χαλαρώνουν, η τηλεόραση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ανοησίας είναι καιρός να αναθερμάνουμε τη σχέση μας με το βιβλίο, το οποίο όχι άδικα χαρακτηρίστηκε ως ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο. Ας εγκαταλείψουμε τη στενή οπτική γωνία από την οποία παρατηρούμε τον κόσμο και ας προσπαθήσουμε να διευρύνουμε τη ματιά μας μέσα από το βιβλίο, τον πιο πιστό φίλο του ανθρώπου. Είναι άλλωστε και ένα ισχυρό αντίδοτο στην οικονομική κρίση εφόσον με μια επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς σας έχετε πρόσβαση στα πιο ωραία λογοτεχνικά και όχι μόνο βιβλία. Παρακάτω θα φτιάξω μια λίστα με βιβλία που διάβασα και πραγματικά άξιζε τον κόπο και το χρόνο που αφιέρωσα για αυτά. 

1) Τίτλος "το φάντασμα της όπερας" Συγγραφέας Gaston Leroux 


Περιγραφή:

Στα έγκατα του κτιρίου της Όπερας, υπάρχει ένας άγνωστος κόσμος. Ένας κόσμος που, σαν τη δαντική κόλαση, κατεβαίνει κύκλο κύκλο ώς τα βάθη της γης, κατοικημένος από σκιές εργατών, τεχνικών και προνομιούχων αστέγων. Εκεί, πλάι στην υπόγεια λίμνη, έχει το σπίτι του το Φάντασμα...
Το Φάντασμα, που απαιτεί μισθό απ τους διευθυντές της Όπερας, και τον παίρνει!
Το Φάντασμα. Αγγελος της Μουσικής, που μεταμορφώνει την άσημη Κριστίν Νταέ σε μεγάλη ντίβα!
Το Φάντασμα, σατανικός δολοφόνος και πληγωμένος εραστής, που λαχταρά ένα ανθρώπινο πρόσωπο.
Ο «Πέρσης» και ο υποκόμης ντε Σανί θα προσπαθήσουν να λύσουν το μυστήριο του Φαντάσματος και να ελευθερώσουν την αιχμάλωτη Κριστίν μπαίνοντας στο Σπίτι της Λίμνης.
Όμως ο προθάλαμος του σπιτιού είναι μια αίθουσα βασανιστηρίων, απ όπου κανένας παρείσακτος δε βγήκε ποτέ ζωντανός...

2) Τίτλος " Όταν έκλαψε ο Νίτσε " Συγγραφέας Ίρβιν Γιάλομ
Περιγραφή:

Μέσα από μια σειρά μυστικές συμφωνίες, ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Φρήντριχ Νίτσε και ο Αυστριακός γιατρός Γιόζεφ Μπρόϊερ, ένας από τους πατέρες της ψυχανάλυσης, συναντιούνται στη Βιέννη του 19ου αιώνα, σε μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Σ αυτή την περιπέτεια υπαρξιακής αναζήτησης δύο μοναδικών ανθρώπων εμπλέκονται ένας νεαρός ειδικευόμενος γιατρός ονόματι Ζίγκμουντ Φρόυντ, μια θυελλώδης γυναίκα-ίνδαλμα ποιητών και ψυχιάτρων, η Λου Σαλόμε, και μια σαγηνευτική ασθενής, η Αννα Ο., που στοιχειώνει την ψυχή του γιατρού της. Η ψυχοθεραπευτική περιπέτεια που ξετυλίγεται κόβει την ανάσα καθώς αποκαλύπτει βήμα βήμα την ιαματική δύναμη της αληθινής σχέσης.

3) Τίτλος "η Θεραπεία του Σοπενάουερ" Συγγραφέας Ίρβιν Γιάλομ
Περιγραφή:

«Ο Γιάλομ αποκαλεί συχνά τα βιβλία του "διδακτικά μυθιστορήματα", κι εδώ η ανάπλαση μιας ψυχοθεραπευτικής ομάδας εν δράσει είναι απόλυτα πειστική.[...] Μια παράλληλη περιγραφή της ζωής του Σοπενάουερ φωτίζει τους διανοητικούς θριάμβους και τις συναισθηματικές δυσκολίες του φιλοσόφου»
Publlishers Weekly


«Ο Γιάλομ συνεχίζει τη λογοτεχνική του περιδιάβαση στο χώρο της φιλοσοφίας και της ψυχοθεραπείας στήνοντας μια υπέροχη ιστορία γύρω απ τον τελευταίο χρόνο μιας ομαδικής ψυχοθεραπείας.[...] Είναι μια συγκινητική επιχειρηματολογία γύρω απ το τέλος της ζωής, γερά θεμελιωμένη τόσο στην εμπειρία της μυθοπλασίας όσο και στη γνώση της φιλοσοφίας».
Kirkus


«Θαύμασα τη χάρη της γραφής του Γιάλομ, το κουράγιο με το οποίο κριτικάρει και σαρκάζει τον εαυτό του, τον υπέροχο τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις σοφές του παρατηρήσεις γύρω απ την εμμονή, την ενοχή, το άγχος και τη θλίψη, και την ικανότητά του ν αποκαλύπτει την -κάποτε δύσκολα ανιχνεύσιμη- ανθρωπιά των χαρακτήρων του»
Washington Post

4) Τίτλος "Κατά Συρροήν" Συγγραφέας Πέτρος Μαρτινίδης (αστυνομική νουβέλα)

Περιγραφή:

Ενα τυχαίο παρατσούκλι και μια αρχαία ρήση συμβάλλουν στη λύση. Προηγουμένως, το μυστήριο έχει τεθεί από την εξαφάνιση (δολοφονία;) ενός μεταπτυχιακού σπουδαστή, το μοιραίο αυτοκινητικό ατύχημα ενός καθηγητή στη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και μια διάρρηξη για τη κλοπή τριών μοντερνιστικών πινάκων απροσδιόριστης αξίας.
Πως μπορεί να βοηθήσει στην αστυνομική έρευνα ένας αναπληρωτής καθηγητής ιστορίας της αναγεννησιακής τέχνης; Με την ικανότητά του να προσδιορίζει ακριβείς ταυτότητες από υπολείμματα μορφών σε ζωγραφικούς καμβάδες ή με το να ανασύρει ξεχασμένα περιστατικά από τον καμβά της μνήμης του;
Και τι τον κινητοποιεί στην προσφορά βοηθείας; Τα θέλγητρα μιας νεαρής υπαρχιφύλακος που εποφθαλμιά ταχεία προαγωγή, οι υποψίες ενός υπαστυνόμου που ανυπομονεί να προαχθεί σε αστυνόμο ή η διατήρηση ενός αδιατάρακτου βίου, που απαιτείται για τη δική του εξέλιξη σε τακτικό καθηγητή;
Στο περιθώριο μιας ακαδημαικής ατμόσφαιρας, μεταξύ ειλικρίνιαςκαι υποκρισίας, παρωνυμιών και παρανομιών, πολλαπλών προσδοκιών και περιορισμένων εκπληρώσεων, υφαίνεται, όπως σε όλα τα αστυνομικά μυθιστορήματα, κι ένα φλερτ που είναι ταυτόχρονα ένα φλερτ με την αλήθεια: με τις κατά συρροήν ανατροπές και τις επανορθώσεις της.

5) Τίτλος " Άκου ανθρωπάκο" Συγγραφέας Βίλχειμ Ράιχ ( Ένα βιβλίο που θα μας βοηθήσει να σκοτώσουμε τον ανθρωπάκο που κρύβουμε μέσα μας.)
Περιγραφή:

Σε τούτο το έργο, που γράφτηκε ως απάντηση στους επικριτές του, ο Βίλχελμ Ράιχ τολμά να πει απερίφραστα την αλήθεια για τον σύγχρονο άνθρωπο, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα την αιτία των δεινών του. Είναι μια καταγγελία και έκκληση συνάμα ενός πρωτοπόρου που κυνηγήθηκε αδυσώπητα από το κατεστημένο της εποχής του και τιμωρήθηκε απάνθρωπα για το ελεύθερο πνεύμα του.

6) Τίτλος "Η μαύρη τουλίπα" Συγγραφέας Αλέξανδρος Δουμάς. (εφηβική λογοτεχνία)
Περιγραφή:

Δεν είναι όλοι οι συγγραφείς ικανοί παραμυθάδες. Στην περίπτωση του Δουμά έχουμε ένα μεγάλο παραμυθά ζευγαρωμένο μ ένα μεγάλο συγγραφέα, που καταφέρνει να αφηγηθεί μια όμορφη ερωτική ιστορία με αφορμή την ανακάλυψη ενός σπάνιου λουλουδιού, της μαύρης τουλίπας. Και όλα αυτά σε ένα πλαίσιο ιστορικό, στο οποίο κυκλοφορούν ιστορικά πρόσωπα καθώς και πρόσωπα της φαντασίας του συγγραφέα.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

7) Τίτλος "Ο Ιστορικός" Συγγραφέας Elizabeth Kostova

Αν η καρδιά σας φτερουγίζει στη σκέψη των ερειπωμένων κάστρων και η φαντασία σας εξερευνά τις κρύπτες μεσαιωνικών μοναστηριών τις νύχτες με πανσέληνο, το μυθιστόρημα αυτό θα σας κρατήσει ξάγρυπνους μέχρι την τελευταία συναρπαστική του σελίδα. Η αφήγηση ξεκινά στο Άμστερνταμ το 1972, όταν μια έφηβη ανακαλύπτει στη βιβλιοθήκη του διπλωμάτη πατέρα της ένα αξιοπερίεργο βιβλίο που χρονολογείται από την εποχή του Μεσαίωνα, και κάμποσες κιτρινισμένες από το χρόνο επιστολές. Οι επιστολές αυτές περιέχουν στοιχεία για μια από τις σκοτεινότερες δυνάμεις που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα: τον Βλαντ τον Ανασκολοπιστή, ηγεμόνα της Βλαχίας, η σκληρότητα του οποίου γέννησε και έθρεψε το μύθο του Δράκουλα. Η κοπέλα πρέπει τώρα να αποφασίσει αν θα αναμιχτεί σε μια έρευνα στη οποία γενιές ιστορικών διακινδύνευσαν την υπόληψή τους, την πνευματική τους ισορροπία μα και την ίδια τους τη ζωή.

8) Τίτλος "Η ψυχή του ανθρώπου στο Σοσιαλισμό"  Συγγραφέας Oscar Wilde. 
 Όλα τα δοκίμια μαζί στον τόμο με το γενικό τίτλο "στοχασμοί" 

Περιγραφή:

Αυτό που πάντα αναζητούσε ο άνθρωπος, δεν είναι ούτε ο πόνος, ούτε η χαρά, αλλά, απλά η Ζωή. Ο άνθρωπος επεδίωξε να ζήσει έντονα, ολοκληρωμένα, τέλεια. Όταν θα μπορεί να το κάνει αυτό, χωρίς να ασκεί περιορισμούς στους άλλους ή να τους υφίσταται ο ίδιος και οι δραστηριότητές του θα τον ευχαριστούν, τότε θα είναι πιο λογικός, πιο υγιής, πιο πολιτισμένος, περισσότερο ο εαυτός του. Η χαρά είναι η δοκιμασία της Φύσης, η ένδειξη της αποδοχής της. Όταν ο άνθρωπος είναι ευτυχισμένος, βρίσκεται σε αρμονία με τον εαυτό του και με το περιβάλλον του. Ο νέος Aτομικισμός, στην υπηρεσία του οποίου ο Σοσιαλισμός, είτε το θέλει είτε όχι, δουλεύει, θα είναι η τέλεια αρμονία. Θα είναι αυτό που οι Έλληνες αναζήτησαν αλλά δεν μπόρεσαν να πραγματώσουν παρά μόνο στο επίπεδο του Στοχασμού, επειδή είχαν και έτρεφαν δούλους. Θα είναι αυτό που αναζήτησε η Αναγέννηση αλλά δεν μπόρεσε να πραγματώσει εντελώς παρά μόνο στην Τέχνη, επειδή είχε δούλους που πέθαιναν από την πείνα. Θα είναι ολοκληρωμένος και χάρη σ αυτόν κάθε άνθρωπος θα φτάνει στην τελειότητα του. Ο ατομικισμός είναι ο νέος Ελληνισμός.

Καλή ανάγνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου